Submit offer Sparring om udvikling af sukkerfri øko-sodavand
Sparring om udvikling af sukkerfri øko-sodavand
1. GENERELLE OPLYSNINGER:
Dato: 10 juli 2025
Spørgsmål og tilbud rettes til: Peter Vinther, co-founder og partner i Good Sodas
Tlf. nr. og e-mail: +45 3012 4141 / peter@good-sodas.com
2. PRÆSENTATION AF UDBYDENDE VIRKSOMHED:
Good Sodas ApS blev grundlagt i 2022 af vennerne Rickey og Peter, som ønskede at tilbyde et alternativ til de traditionelle sodavand
Good Sodas® har en mission om at skabe sodavand, der smager godt, føles godt og gør godt. Vi fokuserer på at reducere sukkerindholdet og bruge naturlige ingredienser uden kunstige tilsætningsstoffer. Målet er at ændre opfattelsen af sodavand som en "skyldig fornøjelse" og vise, at sodavand kan være både komplekse, smagfulde og understøtte en sundere og mere bæredygtig livsstil.
Good Sodas® tilbyder fire naturlige og forfriskende sodavand (Good Cola®, Good Lemon®, Good Orange® og Good Tonic®), der kombinerer økologiske ingredienser med fermentering. Deres produkter er designet til at være blandt de bedste alkoholfrie alternativer til social dining eller enhver anden lejlighed.
Good Sodas får deres produkter produceret hos samarbejdspartner og sælger produkter til foodservice i Danmark og påbegyndt eksport.
www.goodsodas.dk
3. BESKRIVELSE AF OPGAVEN UNDER MARKEDSAFDÆKNING:
Good Sodas ønsker at udvikle en linje af sukkerfri øko-sodavand. I denne forbindelse har de brug for sparring og indsigt i mulighederne for at identificere, source og bruge naturlige sødestoffer.
Opgaven består af bidrage og sparre med Good Sodas teamet og samarbejdspartnere om at
1) Identificere relevante naturlige sødemidler
2) Dokumentation på udvalgte sødemidler
3) Sourcing af udvalgte sødemidler
4) Forhold i økologiforordningen i DK evt. i EU – herunder forskellige regelsæt
5) Test, analyse og evaluering af naturlige sødemidler
4. OPGAVENS MÅL OG SUCCESKRITERIER:
At kunne udvælge 2-3 naturlige sødemidler, som skal bruges som basis for fremtidig produktudvikling af sukkerfrie varianter. At have et udgangspunkt for at benchmarke diverse virkemidler, når vi senere på året skal samarbejde med en vidensleverandør ifm. et fælles udviklingsprojekt, hvor vi ligeledes skal undersøge andre alternative sødemidler med det fælles mål at lave produkter uden sukker og kunstige tilsatte ingredienser.
5. BUDGET OG TILBUDSSPECIFIKATION:
Budget: 43.000DKK ekslusiv moms.
Vi forventer, at det skriftlige tilbud som minimum indeholder:
• Dato for afgivelse af tilbud: Husk at anføre, hvornår du senest skal have tilbuddet
• En kort præsentation af tilbudsgiver med angivelse af CVR-nummer og kontaktoplysninger.
• Tilbudsgivers forslag til løsning af opgaven
• Angivelse af pris for løsning af opgaven
• Evt. rabat
• Forventet tidsplan
• Evt. forudsætninger for tilbuddet
6. BAGGRUND FOR UDBUD:
Udbyder er underlagt en række krav om god, sund finansforvaltning, herunder dokumentation for at den aftalte pris ved eksterne indkøb er et udtryk for markedsprisen. Dette udbud er et led heri.
Vi understreger at tilbudsgiver alene må give tilbud på den efterspurgte leverance. Ydelser af eksekverende eller implementerende karakter kan ikke godkendes. Det endelige tilbud vælges af udbydende virksomhed ud fra en vurdering af bedste sammenhæng mellem pris og kvalitet.